خلق برند در معماری؛ آنچه از برندینگ به ما نگفته‌اند!

به عنوان گروهی با تخصص برندسازی و بازاریابی که سال‌ها به طرق مختلف در صنعت ساختمان و معماری متمرکزیم، به تجربه یافته ایم که معماران در شروع فرآیند برندینگ با چالش‌ها و ابهامات زیادی مواجهند: با چیستیِ فلسفیِ یک برند، پیش‌نیازهای اساسی برای خلق برند و البته این ابهام که آیا پاسخ نیازهای کسب و کارشان توسط برندینگ مرتفع میشود؟ و اگر بله چگونه؟

 

جریان‌هایی که به اسم برندسازی، در بسیاری از بخش‌‌های بازار معماری و ساخت و ساز (حتی در بالاترین لایه‌ها) طی دو دهه‌ی گذشته شکل گرفته است، نه تنها سوتفاهم‌ها‌ی پیرامون برندینگ را بیشتر کرده بلکه باعث شکل‌گیری مسیری مخرب در معماری شده و همچنین هزینه‌هایی را در مسیر نامناسب برای صاحبان برند در برداشته است… صاحبان برندی که حتی شاید برخی از آنان مفهوم برند را به درستی درک کرده ولی با جریانات عموما زردِ حاکم در بازار نه تنها در مسیر ماندگاری، ارزش‌آفرینی، اصالت، اعتبار و ماندگاری برند خود گام برنداشتند بلکه شرایط را برای تبدیل شدن به یک ضد برند آماده می‌کنند. این مسئله در کنار ذات پیچیده و البته جذاب برند به معنای اصیل، نگرش‌ علاقه‌مندان به معماری را برای خلق برند خویش، گنگ و در پاره‌ای مواقع با اشتباه همراه می‌کند.

آنچه بیان شد، دلایلی کافی‌ برای حس یک نگاه بود تا با ارائه‌ی این سمینار به «حقایق برندینگ و فرآیند اصولی خلق برند برای معماران» بصورت تخصصی و عملیاتی بپردازد.

رویداد خلق برند در معماری به چه میپردازد؟

  • چیستی، چرایی و چگونگی (از منظر علمی و عملیاتی) پیرامون مفهوم برند و برندینگ
  • حقایق برندینگ در معماری
  • پیش‌نیازها، مراحل و فرآیند خلق یک برند برای معماران
  • پاسخ به این پرسش که آیا راهکار اساسی برا‌ی یک معمار، قدم نهادن در مسیر برندینگ و خلق یک برند است؟!

 و همچنین اشاره‌ای به:

  • تحلیل بازار معماری: گذشته، حال و آینده
  • بررسی و نقد آنچه امروز به اشتباه و به نام برندینگ در حال عرضه است
  • برند اصیل، معتبر، ارزشمند، منحصربه‌فرد و ماندگار در حرفه‌ی معماری

و در انتها:

  • پرسش و پاسخ (در حد امکان/با توجه به زمان)
مخاطب رویداد خلق برند در معماری کیست؟

تمامی معمارانی که به معماری، ارزش‌ها و رسالت‌های آن معتقدند و تمایل دارند در مسیر معماری، جایگاه منحصربه‌فرد و ارزشمند خود را کشف و خلق کنند؛ در واقع تمامی معمارانی که گاهی به برندینگ به معنای حقیقی اش فکر کردند؛ به معماری کردن، ارزش‌آفرین بودن و ماندگار شدن!

این رویداد چهارشنبه، ۲۶ خرداد از ساعت ۲۰ الی ۲۲ با ارائه‌ی پویا سیدین نور در پلتفرم ایسمنار با ظرفیت محدود برگزار میشود. جهت ثبت نام رایگان اینجا کلیک کنید. 

در صورت وجود مشکل یا سوال از طریق واتسپ با پشتیبانی حس یک نگاه در ارتباط باشید. 

امیدواریم لذت ببرید و به معماری، عمیق بیندیشید!